Open Monumentendag 12-09-2015

Gepubliceerd op 1 september 2015 door Alex onder Nieuws

Ook dit jaar is ons door de organisatie van open monumentendag weer gevraagd om onze kerk voor publiek open te stellen.
Hieraan geven we graag gehoor, de kerk is te bezichtigen op Zaterdag 12 september van 13:00 uur tot 17:00 uur.
Organist Ruud Kooning zal tussen 14:00 – 16:00 uur het orgel bespelen.
Tijdens deze openstelling zijn er rondleidingen door de kerk, maar het is ook mogelijk om de toren te beklimmen en te zien hoe het uurwerk en het carillon werkt.

HVD BUSTOCH EN OPEN MONUMENTEN DAG 063 (Custom) HVD BUSTOCH EN OPEN MONUMENTEN DAG 044 (Custom)

Van uit de toren heb je ook een mooi uitzicht over de omgeving van Bennebroek

HVD BUSTOCH EN OPEN MONUMENTEN DAG 046 (Custom) HVD BUSTOCH EN OPEN MONUMENTEN DAG 048 (Custom)

Tijdens de rondleidingen vertellen we over de geschiedenis van de kerk, zoals de bouw, de ramen en het interieur van de kerk.
Natuurlijk zal ook het recente verleden niet ontbreken, zoals het herstel van de fundering van de consistorie

Op de scholen in Bennebroek wordt ook aandacht besteed aan de monumenten.
De groepen 7 en 8 van de Sparrenbosschool zullen op vrijdag 11 september een bezoek aan de kerk brengen.De kinderen zijn op school bezig met een project over monumenten en op deze manier wordt het voor hen duidelijker wat een monument is.

Geen reactie op “Open Monumentendag 12-09-2015”