Van de Kerkenraad: kerkdienst

Gepubliceerd op 24 maart 2020 door Alex onder Nieuws

Vorige week berichten we u telefonisch of per e-mail, dat we tot 31 maart geen kerkdiensten zouden houden. Dit gaat nog wel langer duren, in elk geval tot 1 juni.

Vanuit de PKN verzorgt ds. René de Reuver de komende zondagen meditaties vanuit de kapel van de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk. Deze worden door de EO uitgezonden op NPO2 om 9.20 uur. Bij de vieringen wordt materiaal gemaakt om thuis te vieren. Dit materiaal vindt u op internet.

We zijn nu echter bezig om te onderzoeken of we toch weer zelf een dienst (zonder kerkgangers) via kerkradio of kerkomroep kunnen gaan uitzenden. De eerste uitzending zou dan zondag 29 maart om 10.00 uur zijn. Ds. Dirk Jorissen zal dan in een kortere dienst voorgaan.

Iedereen met internet kan de diensten rechtstreeks beluisteren en tot ongeveer drie maanden terugluisteren.

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/11159 dit is de rechtstreekse link.

Lukt dit niet, ga hiervoor dan naar www.kerkomroep.nl voer bij vindt uw kerk: ‘Bennebroek’ in en klik op het vergrootglas waarna de kerk wordt gevonden. Klik op de nu getoonde balk met de naam van de kerk (Hervormde Gemeente Bennebroek) en u ziet alle diensten en eventueel de live uitgezonden dienst. Klik vervolgens op luisteren bij de dienst die u wilt horen, waarna de uitzending start.

Hartelijke Groeten, sterkte en Gods Zegen gewenst in deze bijzondere tijd.

Janny Gerritsen

Scriba Hervormde gemeente Bennebroek

1 Reactie op “Van de Kerkenraad: kerkdienst”

1. Susan van Keeken
    24 maart 2020

Ontzettend fijn dat ook wij op deze manier weer bij elkaar gaan komen. Ik hoop dat alle mensen gaan luisteren dan zijn wij voor 1 uur weer helemaal samen.