Werkzaamheden aan de consistorie

Gepubliceerd op 23 december 2014 door Alex onder Nieuws

Zoals u heeft gehoord zijn de werkzaamheden later begonnen dan de bedoeling was. Dit kwam door dat er asbest gevonden was en dat moest dan ook als eerste verwijderd worden.
Nu dit is gebeurt is de firma Schakel & Schrale van de Bam groep begonnen met de werkzaamheden.
Er is nu naast de kerk een brug over de sloot gemaakt voor de bouwvakkers,die op de parkeerplaats nu hun bouwkeet en afvalcontainer hebben staan, zodat het kerkplein vrij blijft.

Kerk div 15-12-2014 022 (Custom) Kerk div 15-12-2014 026 (Custom)

Ook de werkzaamheden aan de consistorie zijn al in volle gang, zo is de buitenmuur verstevigd met grote balken aan de binnen en buiten kant van de muur die door lange schroefdraden met bouten aan elkaar verbonden zijn om verdere beschadiging te voorkomen aan de muur met de verdere werkzaamheden.

hvd consistorie jeugddiens 019 (Custom) hvd consistorie jeugddiens 021 (Custom)

In het stookhok zijn ze begonnen met verwijderen van stukken muur en stukken beton, deze werkzaamheden gaan op 5 januari 2015 weer verder.
Zet uw geluid niet te hard bij het stukje film van de sloop werkzaamheden.

kerk consistorie 003 (Custom) kerk consistorie 010 (Custom)

Ook binnen in de consistorie zijn de werkmannen druk bezig geweest.
Zo is er een tijdelijk kantoortje gemaakt voor de voorman en zijn er een aantal vloertegel verwijderd, en gelukkig is dit goed gegaan, omdat deze redelijk los lagen dus vele hele tegels zijn er uitgekomen.

Kerk div 15-12-2014 034 (Custom) hvd consistorie jeugddiens 010 (Custom)
hvd consistorie jeugddiens 011 (Custom) hvd consistorie jeugddiens 012 (Custom)

De scheuren die in de consistorie al waren te zien zijn ook verder vrij gemaakt hier is duidelijk te zien dat het best grote scheuren zijn.

Kerk div 15-12-2014 028 (Custom) Kerk div 15-12-2014 029 (Custom)
Kerk div 15-12-2014 030 (Custom) Kerk div 15-12-2014 032 (Custom)

De firma Schakel & Schrale van de Bam groep heeft nu bouwvak t/m 4 januari.
Op maandag 5 januari gaan de werkzaamheden weer verder aan de consistorie en houden we u op de hoogte van de voortgang van het werk.

1 Reactie op “Werkzaamheden aan de consistorie”

1. Bianca Tamis
    12 januari 2015

Wat een mooie site is het.
    Dit vooral gericht aan de webmaster.
    Zeer mooie foto’s

Ik blijf zeker de site volgen

Succes