Onderhoud Hervormde Kerk Bennebroek

Gepubliceerd op 9 februari 2018 door Alex onder Nieuws

Misschien is het u al opgevallen dat er werkzaamheden aan de kerk worden gedaan.
De brug over de sloot bij het toegangshek van de kerk is er een van.
Alle losse stenen worden weggehaald en dat blijken er veel meer te zijn dan in eerste instantie werd gedacht. Vervolgens wordt de brug weer opgemetseld en in oude glorie hersteld.

Op woensdag 7 februari is Kooijman schilders uit Kolhorn begonnen met de werkzaamheden binnen in de kerk.
Van de monumentenwacht hadden we al een paar keer te horen gekregen dat er wat los pleisterwerk aan het plafond zat en dat dit hersteld moest worden.
In de loop de jaren is het plafond aardig zwart geworden en herstel zou dus duidelijk te zien zijn.
Met de toekenning van de subsidie is het mogelijk om de hele kerk opnieuw te witten.

Zoals u op de foto’s ziet van binnen in de kerk is het niet mogelijk om de kerkdiensten in de kerk te houden.
Sinds 4 februari zijn wij tijdelijk naar het Jagerhuis gegaan om daar de dienst te houden.
Wij verwachten begin maart weer in onze kerk de diensten te houden.
We zullen u via de website op de hoogte houden voor de precieze datum en u kunt het ook in de agenda lezen waar we zitten.

Wanneer het weer beter wordt zal het schilderwerk zich naar buiten verplaatsen, want ook de toren en de klokkenstoel zijn aan een schilderbeurt toe. Hiertoe zal ook de toren in de steigers gezet worden, om veilig te kunnen werken.

We houden u via de website op de hoogte.

1 Reactie op “Onderhoud Hervormde Kerk Bennebroek”

1. Janny Gerritsen
    10 februari 2018

Wat fijn dat we dank zij de bijdrage van de provincie en onze eigen mensen deze werkzaamheden kunnen verrichten. Mocht u willen bijdragen, graag (we komen altijd geld te kort).
    Maar wat zal de kerk weer mooi opgeknapt zijn straks. Zowel binnen als buiten.